Durante o noso periplo académico, os estudantes de economía aprendemos nas Universidades de todo o mundo un sinfín de modelos e teorías nas que, lonxe de carecer de "elegancia académica", si que carecen fortemente de características e restricións que os achegan á realidade.
Así, o "homo oeconomicus" non ten en conta factores da realidade que inflúen fortemente sobre casos tan típicos de estudo en economía convencional como son o consumo ou a produción. Por exemplo, non se teñen en conta os factores que inflúen sobre o consumo ou porqué un individuo toma unha decisión ou outra de consumo (estas decisións nunca son libres, senón que están fortemente influídas por factores como a publicidade).
A teoría económica convencional que se aprende nas facultades tan só se apoia nos individuos como base da sociedade, e no mercado, como coordinador dos individuos. Por iso, un número crecente de autores opinan que este enfoque está obsoleto e que, por iso, debemos tratar de dar un enfoque alternativo ao estudo da economía, co fin de achegarnos con maior facilidade á realidade que nos rodea, e, deste xeito, enfocarnos ao estudo do desenvolvemento-subdesenvolvemento económico, tratando de responder a estes problemas dun xeito máis realista e menos economicista, pois son ben coñecidos os fracasos deste tipo de respostas, xa que cada país ou rexión ten unhas características e problemáticas diferentes, polo que tamén se requiren respostas adaptadas e diferenciadas.
Podemos ler neste interesante blog unha interesante reflexión sobre economía humanista. Cres que é posible cambiar as formas de ensinar economía, e pasar dunha economía convencional cara unha economía alternativa? Cres que o individuo é completamente libre?
No hay comentarios:
Publicar un comentario